Monday, May 12, 2014

letupan besar di golok




Kuala Lumpur: Pihak berkuasa keselamatan Malaysia memperketatkan kawalan di sempadan negara berikutan siri pengeboman di selatan Thailand, awal malam ini yang mengakibat seorang rakyat Thailand maut manakala sekurang-kurangnya sembilan lagi cedera.
Menurut sumber polis, sehingga tengah malam tadi tiada rakyat Malaysia menjadi mangsa serangan bom berkenaan.

Katanya, semua pintu sempadan di utara Semenanjung dan Kelantan telah ditutup dan pengawasan rapi sedang dilakukan bagi mengelak sebarang kejadian tidak diingini.

“Kawalan di pintu sempadan diperketatkan sebagai langkah berjaga-jaga ekoran serangan itu. Pihak berkuasa juga bertindak menyekat sebarang pergerakan keluar masuk di Pengkalan Kubor yang bersempadan dengan Takbai, Narathiwat,”katanya.




Menurut BERNAMA yang memetik sumber tempatan, kejadian bermula pada 7.30 malam waktu tempatan apabila empat bom meletup di Sungai Golok.

Sementara itu, tiga letupan bom dilaporkan berlaku di Sungai Padi selain sebuah sekolah dan bengkel membaiki motosikal dibakar.

Tiga lagi letupan menggegarkan Pekan Takbai mengakibatkan sekurang-kurangnya dua orang terbunuh dan beberapa orang lagi cedera.

Di Wilayah Yala, lima bom diletupkan dengan menyasarkan tiang elektrik menyebabkan bekalan elektrik ke beberapa kawasan terputus, sementara tiga letupan bom dilaporkan berlaku di daerah Yaha dan dua lagi di daerah Than To.

sumber: Harian Metro

No comments:

Post a Comment